Tunnen useita poliitikkoja useista vaalipiireistä ja useista puolueista. Kaikkein tutuimpia vaalipiirejä on jo mainitut Kymen vaalipiiri ja Helsingin vaalipiiri. Muista vaalipiireistä osaan mainita vain yksittäisiä ehdokkaita, joille ääneni antaisin ja on paljon vaalipiirejä joissa äänen käyttäminen ei olisi missään nimessä näin helppoa - pitäisi siis ETSIÄ se oma ehdokas.

Jos saisin käyttää ääneni Etelä-Savon vaalipiirissä, menisi ääneni kaikista muista vaalipiireistä poiketen SOSIAALIDEMOKRAATILLE. Huhhuh, syvä anteeksipyyntöni arvon Vihreät ystävät - Ihmettelen itsekin. Noh, olen kyllä ylpeästi punavihreä ja kuten jo aiemmin olen maininnut, mulle merkitsee aika hitosti asioiden lisäksi MITEN niitä asioita ajetaan ja MILLAINEN se asioita ajava hyypiö on.

Ääni menisi piirissä Savonlinnaan - voi miten pidän Savonlinnasta. Sinne kotiuduin heti ensi vierailulla ja aina siellä käydessä saa mieletöntä voimaa ja elämäniloa. Jaa miksi? Jos puhutte oikein paljon - siis poikkeuksellisen paljon ja joskus ihan puutaheinääkin niin tiedätte varmaankin sen tunteen, kun jo itsekin miettii, että puhunkohan minä nyt liikaa, ihmiset tuijottaa ja tulee vaivaantunut olo!? Näin siis tapahtuu kaikkialla muualla (toisinaan, nykyään harvemmin - en ehkä enää tajua puhuvani liikaa tai jotain), mutta EI Savonlinnassa!! Siellä melkeinpä kaikki puhuu paljon ja ne, jotka eivät itse puhu, tietävät, että ne muut puhuu. HEI, koin olevani jopa hiljainen siellä!!! Mahtavaa. Niin on Savonlinnassa paljon muutakin hyvää, ihmiset siellä on avoimia ja kaunistakin on.

No joo, asiaan...

 

Teemu Hirvonen nro 21

Supliikki, piikittelevä ja velmu tapaus - hyvä ystävä. Itsetuntoa ja poliitikolle harvinaista huumorintajua löytyy vaikka muille jakaa. Teemun elämä täyttyy pitkälti luottamustehtävistä (ihan mielettömän monista) ja kaikesta muusta politiikkaan liittyvästä. Arvostan Teemun täydellistä heittäytymistä asioiden hoitamiseen (sekä sitä, että pärjää mulle puhetulvassa) ja on nuoresta iästään huolimatta huikean tunnollinen, asiantunteva ja intohimoinen poliitikko, joka ei jää hiljaiseksi ja tietää tarkalleen mistä puhuu.

Niistä Teemun lukuisista luottamustoimista on nostettava esiin kaupunginvaltuuston ja  kaupunginhallituksen jäsenyys sekä HUOM! Etelä-Savon maakuntahallituksen 1. varapuheenjohtajan pesti - aikamoinen paikka nuorelle ensimmäistä valtuustokauttaan istuvalle klopille - ei voi olla ihan turha tyyppi.

Teemu ei ehkä ihan täysin jaa mun kanssa samoja arvoja, mutta ansaitsisi silti mun ääneni ehdottomasti (eikä pelkästään siksi, että on ainoa tuntemani tyyppi, joka mun lisäkseni jaksaisi katsoa luontodokkareita esim. hyönteisistä vaikka 3 tuntia putkeen).

www.teemuhirvonen.net

 

 

Täytyy kyllä todeta, että JOS ihana Stephen Condit olisi ehdolla, olisi mulla se Vihreäkin vaihtoehto siellä ja ettei mua ihan pahasti teilata omieni parissa on mainittava, että kyllä Etelä-Savossa on paljon huikeanhyviä Vihreitäkin ehdokkaita ja suosittelen kyllä tutustumaan. En kuitenkaan osaa ottaa nyt esille ketään erityistä...

 

www.etelasavonvihreat.fi/